Αγγελάκης Α.Ε.: Ένα Υπόδειγμα Εξωστρέφειας και Καινοτομίας στον Κλάδο του Λευκού Κρέατος

Η εταιρεία Αγγελάκης Α.Ε., ιδρυτικό μέλος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις του πτηνοτροφικού κλάδου, αποτελώντας παράλληλα ένα εξαιρετικό παράδειγμα εξωστρέφειας. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Θάνος Αγγελάκης παραχώρησε συνέντευξη στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη εξηγώντας πως κατάφερε η επιχείρησή του με μεθοδικές και σωστά σχεδιασμένες κινήσεις να διακριθεί σε έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς και «σκληρούς» κλάδους της εγχώριας αγοράς τροφίμων, σκιαγραφώντας παράλληλα τα στρατηγικά του σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη της Αγγελάκης Α.Ε. απέναντι σε ένα γοργά μεταβαλλόμενο εγχώριο αλλά και παγκόσμιο καταναλωτικό περιβάλλον.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στις τοποθετήσεις του ο κ. Αγγελάκης, η εταιρεία του κατάφερε τα τελευταία έτη μέσα από μια προσεκτικά μελετημένη ανάπτυξη premium προϊόντων και ένα ισχυρό και συνεκτικό branding να στοχεύσει στον σκεπτόμενο καταναλωτή και να διαφοροποιηθεί σημαντικά από τον ευρύτερο ανταγωνισμό, «ξαναμοιράζοντας» ουσιαστικά την «τράπουλα» της εγχώριας αγοράς του λευκού κρέατος.

Κύριε Αγγελάκη, η εταιρεία σας είναι ομολογουμένως μια από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου της πτηνοτροφίας στην Ελλάδα. Μπορείτε να μας περιγράψετε ποιές είναι σήμερα οι κύριες δραστηριότητές της;

Η εταιρεία μας είναι μία από τις μεγαλύτερες πτηνοτροφικές εταιρείες στην Ελλάδα. Αριθμεί στο ανθρώπινο δυναμικό της περισσότερους από 200 υπαλλήλους και συνεργάτες. Η ιδιόκτητη επιχείρηση παραγωγής ζωοτροφής έχει ετήσια δυναμικότητα 70.000 τόνων και ο ετήσιος εκτροφικός παραγωγικός μας κύκλος ανέρχεται σε 6.000.000 κοτόπουλα πάχυνσης. Συνεργαζόμαστε με τις 5 μεγαλύτερες αλυσίδες Super Market στην Ελλάδα ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 10 χώρες παγκοσμίως. Μάλιστα, προσφάτως, αυξήσαμε το βαθμό καθετοποίησης της παραγωγής μας εντάσσοντας στις υποδομές μας μία σύγχρονη εγκατάστασης εκκόλαψης αυγών δυναμικότητας 150.000 αυγών την εβδομάδα.

Η πτηνοτροφία είναι ένας εξαιρετικά ευαίσθητος και πολυπαραγοντικός κλάδος, με πολύ υψηλές απαιτήσεις διασφάλισης ποιότητας τόσο στην παραγωγή όσο και στη διάθεση του τελικού προϊόντος. Με ποιους μηχανισμούς και συστήματα διασφαλίζετε την ποιότητα των τελικών σας προϊόντων σε όλο το μήκος της παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας;

Βασικό μέλημα μας είναι η ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση προϊόντων απόλυτης ασφάλειας, εξαίρετης ποιότητας κι ανώτερης γεύσης. Στόχος μας είναι η παραγωγή προϊόντων που επάξια έχουν κατακτήσει τον Έλληνα καταναλωτή. Για την επίτευξη ενός τέτοιου στόχου υψηλής πολλαπλότητας έχουμε αναπτύξει σύστημα ολικής ποιότητας, το οποίο εκκινείται από το στάδιο της εκτροφής και ολοκληρώνεται στο ακρότατο σημείο του δικτύου διανομής μας.

Από την πρώτη κιόλας ημέρα εκτροφής του νεοσσού εφαρμόζεται αυστηρά τόσο η εθνική όσο και η κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία που αφορά στο animal welfare. Μάλιστα, όσον αφορά το welfare προχωρήσαμε κι ένα βήμα περαιτέρω. Καθώς αυτό το θέμα άπτεται των βασικών αξιών της εταιρείας μας αλλά και της ηθικής μας υποχρέωσης απέναντι στο καταναλωτή, από τον Μάρτιο του 2018 συνεργαζόμαστε με παγκοσμίου κύρους φορέα που διεξάγει στις εγκαταστάσεις μας συμβουλευτικές επιθεωρήσεις σε θέματα ευζωίας, τοποθετώντας τον πήχη ακόμα πιο ψηλά.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκτροφικής διαδικασίας, στα σμήνη μας χορηγείται αποκλειστικά ζωοτροφή φυτικής προέλευσης. Ως εκ τούτου στην επισήμανση του τελικού προϊόντος, ο καταναλωτής διακρίνει το λογότυπο του Agrocert καθώς και την ένδειξη: «Κοτόπουλο ταισμένο με 100% φυτικές τροφές, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία». Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ζωοτροφή παράγεται στην ιδιόκτητη επιχείρηση παραγωγής σύνθετης ζωοτροφής στην οποία εφαρμόζονται αυστηρά οι αρχές διαδικασίας HACCP. Καθημερινά αντιμετωπίζουμε την πρόκληση της επιλογής των βέλτιστων πρώτων υλών και της διενέργειας ποιοτικών ελέγχων μακροσκοπικών και εργαστηριακών.

Κι οι έλεγχοι εντατικοποιούνται στο τελικό προϊόν. Με αίσθημα ευθύνης έχουμε σχεδιάσει ένα άκρως σχολαστικό πλάνο εργαστηριακών ελέγχων, συναντώντας τις απαιτήσεις όχι μόνο της κείμενης νομοθεσίας αλλά κι απαιτήσεις πελατών παγκοσμίου εμβέλειας. Κι όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να συμβούν χωρίς το επιστημονικό μας προσωπικό. Η ομάδα των επιστημόνων μας αποτελείται από γεωπόνους, κτηνιάτρους, βιοτεχνολόγους και χημικούς μηχανικούς, οι οποίοι ανταποκρίνονται καθημερινά στις υψηλές απαιτήσεις, σε συνθήκες πρωταθλητισμού, προκειμένου να διασφαλίσουν την Υγιεινή και την Ασφάλεια των τελικών προϊόντων.

Τα τελευταία έτη λανσάρατε στην Ελληνική αγορά ένα καινοτόμο προϊόν, το Ελαιοπουλάκι (OliVchicken), το οποίο κατάφερε να κερδίσει την προτίμηση και εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Ποιά είναι τα ιδιάζοντα στοιχεία που διαφοροποιούν το προϊόν αυτό από τον ευρύτερο ανταγωνισμό στον κλάδο του λευκού κρέατος και ποιά είναι κατά τη γνώμη σας γενικότερα, εάν υπάρχει, η «συνταγή της επιτυχίας» για το λανσάρισμα ενός νέου καταναλωτικού προϊόντος στο χώρο των τροφίμων;

Έναυσμα για τη δημιουργία αυτού του καινοτόμου προϊόντος ήταν η ιδέα μας να αξιοποιήσουμε το ελληνικό ελαιόλαδο, που είναι η επιτομή της υγιεινής διατροφής βάσει του μεσογειακού προτύπου. Σχεδιάσαμε και συνεργαστήκαμε εντατικά με αναγνωρισμένου κύρους διατροφολόγους προκειμένου να δημιουργηθεί το Ελαιοπουλάκι, ένα κοτόπουλο 100% φυτικής διατροφής που τρέφεται με 55% καλαμπόκι και 2% ελαιόλαδο. Και φυσικά, αποτελεί πηγή σεληνίου για τον καταναλωτή κατατάσσοντας έτσι το Ελαιοπουλάκι στη κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων.

Το Ελαιοπουλάκι δεν έχει μόνο τα συνήθη οφέλη για την υγεία του καταναλωτή, όπως τα κοινά συμβατικά κοτόπουλα. Το σελήνιο, που φυσικώς περιέχεται στο κρέας του, εμφανίζει πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων για τον καταναλωτή αφού, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην ορθή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα καθώς και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όμως τα οφέλη για την υγεία του καταναλωτή δεν σταματούν εκεί. Βάσει αναλύσεων που έχουν διεξαχθεί σε έγκριτα εργαστήρια του εξωτερικού και μακροχρόνιας μελέτης του προϊόντος, το Ελαιοπουλάκι εμφανίζει ένα αξιόλογα βελτιωμένο προφίλ λιπαρών οξέων ενώ το φιλέτο στήθους από Ελαιοπουλάκι εμφανίζει 89% αυξημένα πολύ-ακόρεστα λιπαρά οξέα σε σύγκριση με αντίστοιχο προϊόν της αγοράς.

Και βέβαια ο χαρακτηρισμός καινοτόμο επισφραγίζεται με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατέχει το Ελαιοπουλάκι από το έτος 2009, αποδιδόμενο από τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Το Ελαιοπουλάκι αποτελεί τρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας με έντονα στοιχεία καινοτομίας και ποιοτικής ανωτερότητας. Το γεγονός ότι όλο αυτό συνυφαίνεται με την γευστική του εξαιρετικότητα καθιστά το προϊόν μοναδικό. Αξίζει μόνο να αναφέρουμε τη βράβευση του με το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης 2 Αστέρων στη διοργάνωση του INTERNATIONAL TASTE INSTITUTE 2019 που διεξήχθη τον Ιούνιο στις Βρυξέλλες. Και μάλιστα, είναι η δεύτερη διεθνής διάκριση του προϊόντος σε διάστημα ενός έτους.

Ποιά είναι τα κύρια κανάλια διανομής σας στην εγχώρια αγορά και σε ποια σημεία λιανικής πώλησης μπορεί ο καταναλωτής να βρει τα προϊόντα σας;

Συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους κι είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτό! Σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον αποτελεί επιλογή μας να επενδύουμε σε υγιείς και μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας. Βάσει της εταιρικής εμπορικής πολιτικής μας οι συνεργασίες μας διακρίνονται σε τρεις βασικούς άξονες: το λιανεμπόριο, τη μαζική εστίαση και τις εξαγωγές. Σήμερα, η Αγγελάκης ΑΕ συνεργάζεται και προμηθεύει τις μεγαλύτερες αλυσίδες Super Market όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, LIDL Ελλάς, My Market, Δημήτριος Θανόπουλος και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία μας είναι στρατηγικός προμηθευτής της YUM!Brands Inc εφοδιάζοντας όλα τα καταστήματα των KFC πανελλαδικά. Τέλος, τα προϊόντα της Αγγελάκης διατίθενται σε επιλεγμένα κρεοπωλεία κι εστιατόρια.

Πως βλέπετε να διαμορφώνεται μέσα στα επόμενα χρόνια η ελληνική αλλά και η διεθνής αγορά του λευκού κρέατος, ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις του κλάδου σας, αλλά και ποιές ευκαιρίες παράλληλα διαβλέπετε;

Η παραγωγή και κατανάλωση κρέατος κοτόπουλου έχει μία ανοδική πορεία παγκοσμίως και πανευρωπαϊκά. Το κοτόπουλο εμφανίζει αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα είδη κρέατος: είναι οικονομικά προσιτό, δεν υπόκειται σε θρησκευτικούςπεριορισμούς, ταιριάζει απόλυτα στο πρότυπο μεσογειακής διατροφής, έχει σύντομη εκτροφική περίοδο και η παραγωγή του επιφέρει ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Σύμφωνα με αναφορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «EU AGRICULTURAL OUTLOOK for markets and income 2018-2030» το παγκόσμιο εμπόριο κρέατος κοτόπουλου αναμένεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα έντασης. Προβλέπεται μία αυξητική τάση παρεμφερής με αυτή της προηγούμενης δεκαετίας, ήτοι 2,3%, φτάνοντας τα 17 εκατομμύρια τόνους κρέατος το 2030. Χαρτογραφώντας τις βασικές ροές, η κινητικότητα θα είναι αυξημένη προς Βιετνάμ, Φιλιππίνες, Κίνα, Νότιο Αφρική, Νότιο Αμερική, χώρες της Καραϊβικής και Μέση Ανατολή.

Κατά το έτος 2018, η μέση κατά κεφαλή κατανάλωση κρέατος κοτόπουλου ανήλθε στα 24 κιλά ενώ με μία αργή αλλά σταθερά ανοδική πορεία της κατανάλωσης, το έτος 2030 η μέση κατά κεφαλή κατανάλωση αναμένεται να αγγίξει τα 24,8 κιλά.

Όσον αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, η πρόκληση και παράλληλα η ευκαιρία που διαφαίνεται είναι η ανάπτυξη μηχανισμών χρηματοδότησης της πτηνοτροφίας, κι εν γένει του πρωτογενή τομέα, προκειμένου να επέλθει εκσυγχρονισμός κι ανάπτυξη. Μόνο δια μέσω αυτής τη οδού θα γίνουν ανταγωνιστικά τα προϊόντα μας και θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα ποιοτικών και καινοτόμων προϊόντων.

Facebook
Twitter
LinkedIn